søndag 22. april 2012

BLOGG-NAVNET

- mitt...
Hvorfor heter bloggen min Lady Louise?

Da jeg bestemte meg for å starte å blogge (etter mange runder med meg selv) kom navnet nesten umiddelbart...
Navnet er det jo bare DU (jeg) som skal eie,og jeg syns det burde ha en litt personlig mening.
Jeg har en gammel vakker hund som heter Lady,som virkelig er en lady!!
Mellomnavnet mitt Louise begynte jeg ikke å bruke før jeg ble voksen (syns det var grådig "fjollete" i min ungdom).
Tenker mine foreldre er fornøyd med at det endelig er i bruk...og til og med på trykk!!
(Når sant skal sies har min kjære for det meste kalt meg bare Louise...)
Derfor heter altså min blogg Lady Louise!!

Har DU en spesiell grunn til hvorfor du har valgt det navnet du har valgt?

Bloggnavnets opphav!!
Skjønneste Lady!!

En nydelig søndags-kveld ønskes dere!!

11 kommentarer:

  1. Synest du har et flott navn på bloggen din,det er et særegent navn på bloggen din:),visst bloggnavne blir for like så kan det bli vanskelig å skille dei:)Skjønn hund!
    Eg har faktisk lurt på å skifte navn på bloggen min,for eg heiter jo ikkje Milla,det er minstemor som heiter:)men enn så lenge,visst eg ikkje finne på et supert bedre navn så blir det stående:)
    Ønske deg ein fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Fin historie :)

    Mitt har jeg fordi min kjære mener jeg er en hissipropp og kan gå fra å være smørblid til flyforbanna på 0,3 sekunder. Så navnet Frøken OppNed kommer av humøret mitt, hehe ;)

    Men da må nevnes at det er kun han som får meg til å tenne på alle pluggene på en gang ;)

    SvarSlett
  3. Hei Ingrid.
    Syns du har et elegant navn.
    Når jeg fant deg kom jeg jo på at du har et mellomnavn,nydelig spør du meg.
    Jeg tenkte leeeeenge på blogg navnet mitt,tenkte jeg måtte ha noe med hjem siden jeg er veldig hjemmekjær.... glede kom bare.
    Helt til å spise opp Lady hunden,så fin.
    Forsatt fin kveld til deg.
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Så koselig å lese bakgrunnen for bloggen din! Jeg opprettet en blogg før jeg i det hele tatt hadde bestemt meg for å blogge. Hverdagsgleder var det jeg ville blogge om, så da ble den hetende det. Jeg hadde ikke så lyst å skrive navnet mitt, så da ble det Frk Fryd. Har vurdert om jeg ikke skal endre navn på den i ettertid, men vi får se ;)


    Ha en strålende dag!!

    SvarSlett
  5. Jeg syns bloggnavnet ditt er så flott, gøy å få vite bakgrunnen.

    Mitt bloggnavn Nostalgi i nr 9 kommer av at jeg er en evig nostalgiker.
    Jeg har en forkjærlighet for alt som er gammelt og vitner om et levd liv.
    Dette gjelder også huset vårt fra 1843, et hus med sjel. Adressen vår er
    nr 9 så....
    Ønsker deg en flott uke , klem Anita

    SvarSlett
  6. Det var den skjønneste Lady =) Er det ikke herlig med hund i hus?? Har en liten en her hos oss også. Det er masse hverdagslykke i en liten hundekropp.

    SvarSlett
  7. Gøy å lese hvorfor du har valgt navnet:-) jeg valgte mitt veldig tilfeldig egentlig. Satt og funderte over hvorfor jeg skulle begynne å blogge og da kom jeg frem til at det ville være en fin ting å gjøre - sånn helt for meg selv. Mitt fine friminutt likssom.. Tusen takk for meldingen på utemøbler-innlegget mitt i går. Ditt høres fantastisk ut! Jeg har nettopp bestilt. Det blir rottingmøbler hos meg også. Med spisebord og myke puter i stoler og benk:-)) Klem

    SvarSlett
  8. Morsomt å få vite opphavet til navnet :)
    Louise synes jeg forøvrig er veldig pent.

    Selv ble jeg kalt musefletta som liten rett og slett :)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  9. Så koselig å høre om navnet ditt.
    Skjønn hund :)
    Alltid så koselig å titte innom deg her.

    Min tipp oldemor kjøpte Villaveien nr 1 , og siden har det vært i familien i alle disse år. Mine barn er 6. generasjon.

    Derfor Villaveien nr 1

    Goe klemmer til deg

    SvarSlett
  10. Kjempekoselig å få vite navnet bak
    bloggen din, Lady Louise...
    - et elegant og vakkert navn ღ
    Navnet bak min blogg kan du se hvis
    du trykker på linken, da kommer du
    rett på det innlegget jeg hadde om
    det for en liten stund siden ღ

    - koselig å titte inn her til deg.
    Håper du har det bare bra, og så
    ønsker jeg deg en riktig fin uke
    som er... Stor klem fra Mette :)

    SvarSlett
    Svar
    1. her er linken ;)
      http://mettesinlilleverden.blogspot.com/2011/10/utfordring-bloggnavn-historien-bak.html

      Slett