fredag 25. mai 2012

BLOMSTRING

- i hagen...
- full blomster-eksplosjon den siste uken...
- ganske så utrolig hvor fort det skjer endringer i naturen -

Fantastisk!!

Det var masse "gamle" blomster-arter på tomten vår når vi kjøpte den for 17 år siden...
Bla. disse søte blå...
Vet ikke hva de heter,så "skrik" ut hvis noen vet!!

Disse er avleggere fra mine foreldres hage...
Har glemt hva de heter...
Men det vet ivertfall pappa!!

En Jyvel,vunnet på 17 mai av største storebroren for mange år siden...
Den er blitt "jyvla" stor, sprer seg "jyvla" masse, men lukter "jyvla" godt!!

Rhodedendreon...
Men de har vel egne navn etter art...
Konsentrerer meg mest om fargen jeg!!

Dverg-rhodedenroen...

Litt dverg denne typen her også...

Kjempekonvaller...
Disse sto også på tomten, og de blir bare finere og større for hvert år!!
En liten hage-vandring i dag altså...

En herlig fredag ønskes dere!!

14 kommentarer:

  1. Hei vennen :)

    Så mye fine blomster du har :) Veldig koselig å være med deg på hagevandring :) Jeg aner heller ikke så mange navn ;) Men fine er de, det er det viktigste ;)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :) Nå har Lucy fått et langt kveldsbad, så nå ligger hun rett ut og slapper av :) Tusen takk, gleder meg veldig til pakka kommer, snille deg :)

    Ha en fin fredagskveld og god pinsehelg :)
    Klem Lisa:)

    SvarSlett
  2. Hei du skjønne fine,

    Så flotte blomster du har i hagen.
    Og så utrolig flotte bilder.

    Jeg er "pensjonert" blomsterdekoratør.. og husker ikke blomsternavn lenger.. dessverre. Men kommer sikkert fort inn i det igjen om jeg begynner å tenke litt.

    Jeg tenker dere koser dere masse i hagen nå i sola. Det har vi gjort idag.
    Vi spiste pannekaker med is der med barna og foreldre. ( ikke jeg spiste,, er på slankeren.. ) Stolt over jeg klarte å stå imot. :)

    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  3. Nydelige blomsterbilder på en fredag!
    Hva skulle man gjort uten blomster?! ♥

    Må bare si tusen takk for oppmuntrende ord :)

    Fin pinse til deg også.
    God helg ♥

    SvarSlett
  4. Hei på deg.
    Tusen takk for en deilig hagevandring ;) Så gøy nå som det spirer og gror!
    Ønsker deg en riktig fin pinsehelg med som og varme.
    Smil og klem fra Monica

    SvarSlett
  5. Fantastisk flott blomstring hos deg! En fryd! Den hvite blomsten du har glemt navnet på heter Hvite Dupper. :)

    SvarSlett
  6. Gøy med hagevandring.Mange flotte blomster, og litt ekstra stas når det er avleggere og eller en historie med blomsten:) God pinsehelg!

    SvarSlett
  7. Gøy med hagevandring.Mange flotte blomster, og litt ekstra stas når det er avleggere og eller en historie med blomsten:) God pinsehelg!

    SvarSlett
  8. SÅ nydelige bilder av vakre blomster!! Takk for at du delte. Og takk for titten på den fin-fine bloggen din. Jeg er innom for første gang - og kommer tilbake :) klem til deg. God pinse, nyt sol og varme!

    SvarSlett
  9. Så kjekkt med hagevandring,det er utrulig kva forandring det har vært den siste veka,såg på det sjølv,heilt fantastisk naturen er,det spirer og gror og blomstrer:)elsker dette været,har virkelig vært ei fantastisk veke:)
    Fine kveld til deg:))
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Å så masse snop i din hage Ingrid!
    De konvallene er såååååååå fine...(vet hvor du bor....hi,hi)
    Ja helt utrolig hvor alt plutselig popper frem i varmen.

    Må du kose deg nå da i pinsen du skjønne.
    Smask fra Camilla med blomsterdilla!

    SvarSlett
  11. Herlig, herlig, herlig!
    Hage er fantastisk!
    Klør i fingrene etter å pusle rundt i egen hage,
    snart snart håper jeg ;)
    Ha en flott helg!
    Stor klem

    SvarSlett
  12. Du har mange skønne planter i din have. Dejligt at komme med rundt på visit.

    Hav en dejlig pinse
    Birgitte

    SvarSlett
  13. Så flott i hagen din! Og heldige deg som har hengekøye!! Fin pinse ønsker jeg deg:)

    SvarSlett
  14. Så mange vakre blomster du har i hagen din da :-D
    En god pinse ønskes deg og dine!

    Klem Karianne

    SvarSlett