søndag 16. september 2012

HELGE - ANTREKK

Det har blitt noen timer i bunad denne helgen ...
To dager med konfirmasjon ...
Men alltid greit med bunad da ...
- har alltid "noe å gå med" ...


Jeg har Askøy bunad ... ( En øy utenfor Bergen for dem som ikke er "lokal - kjent" )
Jeg er veldig glad i bunaden min ...
Den har vært mormoren min sin og hun sydde den selv for sikkert snart 50 !! år siden ...
Veldig kjekt å kunne bære den i de fleste høytidelige anledninger ...

Bunadsbabe i helgen altså !!

Velkommen til ny følger og takk for fine kommentarer !!

God kveld !!

15 kommentarer:

  1. Askøybunaden er så fin, liker spesielt godt herrebunaden. :) Min nordhordland bunad har dessverre krympet i skapet. :(

    SvarSlett
  2. Å Ingrid så vakker du er!!!
    Skjønneste Ingrid jeg vet!
    Og heldige du som har arvet så flott bunad.
    Gøy å se deg igjen.

    Klem på klem

    SvarSlett
  3. Å så fin bunad du har!!
    Jeg har Aust Agder bunad, og som du sier...man har alltid noe å gå med :)
    Gøy når mormoren din har laget den!
    Da må du nyte søndagskvelden i koseklær ;)
    fin ny uke til deg!!!!
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Kjempeflott dame i nydelig bunad. Det må være ekstra gøy når din mormor sydde den til seg selv.
    Jeg har ikke bunad selv, men fikk sydd en Vest-Agder bunad til min datter da hun var konfirmant.

    Fin kveld til deg Ingrid :)
    EVA

    SvarSlett
  5. Så vakker du er :) !
    Nydelig bundad, jeg har Dovrebunad, fra Gudbrandsdalen. Det er fantastisk å alltid vite hva du skal ha på i slike anledninger. Ikke minst 17. mai, som det ofte er surt og kaldt. Så koselig at du har arvet den etter mormoren din, blir ekstra stas!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  6. Så flott bunad:)
    Aldri sett den før - nydelig og gøy med en bunad med historie:)
    Jeg har Vest - Agder bunad - Skjævesland. Min mormor har brodert broderiene på bunaden, så den betyr mye for meg:))
    Sett bena høyt nå i kveld, det fortjener du etter så mye selskapligheter:))

    Klem Veronica

    SvarSlett
  7. Nydelig bunad og for ei flott dame da:)
    Så heldig du er som har arvet denne.
    Godt å vite hva en skal ha på seg til de fleste anledninger:)
    Her i huset er det bare meg som har bunad, men nå har jeg fått min mann på troen til å skaffe seg en:) Våre fem sønner får vente til de har vokst fra seg både i høyde og i bredden:)
    Ha en fin ny uke, Hanne

    SvarSlett
  8. Så flott du var i bunaden din, heldige deg som arvet den. Den var ny for meg , veldig fine farger på både sjal og forkle :-) fin uke ønskes deg, klem Anita

    SvarSlett
  9. Så fantastisk flott du er i bunaden din....
    Kjempe lekker bunad også, likte fargene veldig godt
    Håper helgen har vært alt dere ønsket
    Ha en fin kveld
    klem

    SvarSlett
  10. Hei skjønne deg:)
    Ein er alltid velkledde i bunad og du var veldig fin i din,bunad er et flott plagg:)
    Eg har sunnhordlandsbunad og nå har me faktisk begynnt å tenke på til ho eldste,ein må jo begynne tidligt med sying og alt,koster så masse!!eg har ar rød vest mens ho skal ha blå vest;)
    Ei fin ny veke til deg!
    Klem fra lillan

    SvarSlett
  11. Nyyyyydelig bunad! (jeg har make) hihi Ha en fin ny uke=)=)

    SvarSlett
  12. Så utrolig flott du var:) kjempe koselig bunad du har:)
    Har selv Gudbrandsdalen Festbunad og har man bunad så har man antrekk til alle anledninger:)
    Håper du virkelig har hatt en herlig helg :)
    Klem Merete

    SvarSlett
  13. Utrolig lekker bunad! Du var skikkelig pen i den =)

    Selv ønsker jeg meg bunad jeg også, men i min familie har ikke bunad vært tradisjon da store deler kommer fra Sverige og Danmark. Min manns familie har nordlandsbunad, men jeg føler ikke det er helt meg. Skal jeg ha meg en bunad må det da bli den grønne østfoldbunaden.. den er faktisk veldig fin om man får den lang nok og har sjalet som hører med =)

    Ha en flott uke!

    Klem fra Monica

    SvarSlett
  14. Åh, det er så fint med bunad! Du ser helt nydelig ut. Jeg er dessverre ikke så heldig at jeg har bunad, men jeg ønsker, ønsker, ønsker meg en ;-) Sååå...nå er det bare å begynne å spare ;-)

    Ha en herlig uke!

    SvarSlett
  15. Så flott!
    Føler seg alltid fin når man går i bunad synes jeg :)
    Men tungt og varmt, så det er godt den er til spesielle anledninger...hi-hi...

    Fin uke ønskes til deg også ♥

    SvarSlett